1:a april inte min grej

Alla som känner mig vet säkert att jag inte tycker om 1:a april. Blir så himla lätt lurad och pratar med så få jag kan en dag som denna.
Men idag har varit en väldigt händelserik dag. Först och främst så har jag fått reda på att jag egentligen borde vara godkänd på min Social studies tenta som jag har omtenta på på fredag. Får se vad lärarna säger, har lämnat in den idag och dom skulle se över de. Dom säger att man måste ha 8 av 10 rätt, jag har det ändå så blev jag underkänd. Enligt mig låter de inte helt rätt.
Sen svimmade en tjej i korridoren för 2 timmar sen. Slog i huvudet i golvet och klagade på smärta i bröstet, att de snurrade och tjöt i huvudet och hon var emellanåt inte kontaktbar. Tycker sånt är jätte läskigt men tog hand om henne medan Ville ringde 112. Så ambulansen kom ut och tog till slute med henne in. Stackarn, måste vara väldigt läskigt när sådant händer. Men de är ju himla skönt att man bor så nära sjukhuset. Ambulansen var här på kanske 2 minuter, och de är ju himla bra.
Och sen har man Gotlandstidningars försök till aprilskämt. Ledsen men dom är faktiskt inte så bra. Trängelavgift i innerstan på sommaren (har dom glötm att man inte får köra inför murarna på sommaren?) och att man skall vara tvungen att betala för att gå på toaletten på båten. Känns som om dom kunde kommit på bättre.
Har även försökt bara kakor idag som jag skall ha med till skolan imorgon, till Therese, Ida och Louise, men dom blev inte alls lyckade. Så vi får se, kanske springer ner och köper nya ingredienser och testar en gång till. Vill ju faktiskt inte ge upp.
Sammanfattar man dagen har de alltså inte kommit mycket positivt ur den. Men de är bara att ta nya tag och se fram emot imorgon. Då är de ju faktiskt en himla bra  dag =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0