Puuh

Sitter framför datorn och försöker plugga. Huvudet hänger inte riktigt med, vart kanske för mycket igår... så blir de ibland. Men riktigt kul och man träffade verkligen trevliga människor.
Skall hålla en mindre diskussion imorgon om en artikel i skolan. Tänkte ta en artikel från Engla mordet. Kommer aldrig glömma den tiden. Jag hade precis börjat på turistbyrån. Varje morgon gick jag in och läste på Aftonbladet och höll resterande personal uppdaterad även under resten av dagen. Ibland hade vi en diskussion på morgonen och fick ibland stoppa oss när vi blev för upprörda. Förstår verkligen inte hur någon människa kan göra så och sen står han och påstår att Engla sparkade honom och han blev arg och de var därför de hände. Känns som en dålig undanflykt. Känns inte som om en 10 årig tjej skulle sparka en vilt främmande människa utan anledning. Jaja, måste hitta en bra artikel som har med de jag vill ta upp. Hoppas bara vi inte måste ta med artikeln till skolan. Orkar inte skriva ut den, men de återstår att se. Nästa vecka bjudar på mycket läsa i skönlitteraturen och en del grammatikplugg. På fredag skall jag servera på Gotlands igen, dock blir de lugnare då kan jag lova. Runt 22 tiden kommer Sara till Uppsala=) Skall bli redigt kul, har ju inte träffat någon hemifrån på snart 2 månader vilket känns väldigt konstigt. Börjar få hemlängtan nu. Men sen är de ju faktistk bara 3 veckor och 3 dagar till jag skall åka hem, 8-13 april, härligt =)  
Gjorde himla god blomkål och broccolimos förut med hemagjorda köttbullar till, mumma. Den dagen jag köper/bygger eget, då skall mycket yta få gå till köket.
Nej nu skall jag ta tag i pluggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0