Vägvisaren nummer ett

När man flyttar till en ny stad så är man alltid lite vilsen av sig. Och jag är precis likadan om inte värre.
På 2 ½ vecka har jag två gånger fått frågan om att beskriva vägen. Första gången blev jag chockad och lät Therese ta den förklaringen (hon kommer från Uppsala så inge problem där inte). Men igår gick jag helt ensam på stan då de kom fram en tjej och bad om vägen till Carolina rediviva. Smart som man är så var de inga problem, eller så var de bara de att Carolina rediviva ligger mitt i stan raka vägen från Stora torget. Hittar kanske inte så bra som jag vill, men men, kommer nog dit en dag.
Men nog är de väl så att man börjar komma in i de lite när man iaf kan börja hälsa på folk på stan eller är de bara jag som är sån för att jag kommer från en liten ö?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0