Gott nytt år!

Då sitter man här på nyårsdagen, eller tekniskt sett har de väl slagit över till den 2:a nu, men ändå.
Blev väckt imorse av Sara som ville komma förbi en stund, jobbade och hade rast, så tog mig upp relativt tidigt iaf, (om man nu kan kalla 11.10 för tidigt). Sedan har hela dagen fortsatt med TV, film och bara tagit de lugnt.

Nyårsplanerna blev ändrade i sista minut då Sara familj blev magsjuka så hon var tvungen att vara hemma. Blev istället middag hemma hos Julia tillsammans med Charlotte, Anna, Sofia, Daniela, Martin, Fredrik, Emy och Mattias. Blev mycket god mat, mousserande vin, lite tävling innan de bar av in till hamnen för att se på raketer. Och gammal som man då tydligen har gått och blivit de här året, så stog vi och skrek när dom yngre började skjuta raketer inne bland folkmassa och bilarna på parkeringen. En smällde av så högt att ett billarm gick. Har verkligen blivit för gammal för de och nästa år får de bli en ny plats.

Summerar man 2008 års jul- och nyårsfirande så kan man säga +1,5 kg, familj, släkt och vänner, god mat, mycket godis och fester. Precis som de skall vara helt enkelt.
Så nu ser jag fram emot ett bra år. Ett år som jag vet kommer bli bättre än 2008. Visst 2008 hade sina höjdpunkter, fick nytt sommarjobb och träffade många nya vänner genom detta, men annars har året inte varit något höjdar år precis, så jag håller med Sara, de mesta de här året hade man kunnat vara utan. Så god fortsättning nu på år 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0