Dessa eviga val

Dagen började lite för tidigt för min del. 05.15 ringde klockan och redan vid 7 började jag jobba. Väldigt intressant att komma till en arbetsplats för att hjälpa till med varuplock där ingen vet att man kommer och ingen berättar vad man skall göra. Fick efter mcyekt om och men reda på att hela butiken gjort om och byt märke. Så idag klockan 12 invigde dom den nya affären och det strömmade in folk. Spenderade 1½ timme med att packa ner folks varor i kassar. Så nu har man duktigt ont i fötter och ben.
Imorgon bär de av till Sandefjord där jag skall stå promotion på Ica. Kommer bli en väldigt lång dag, men jag tror att de kommer bli en roligare dag än idag.

De som är jobbigt när man flyttar till ett nytt ställe utan att ha jobb är att man har väldigt mycket tid på sig att tänka fram och tillbaka på hur man skall göra. Skoja om jag ändrar mig några gånger per dag om jag skall vara kvar eller inte.
Och vad skall jag ha för jobb? Har ju börjat vikariera för Top Temp Bemanning, men har ju ingen aning om hur mycket jag kan få där. Och sen har jag varit i kontakt med en Praktikantförmedling som har en familj ledig till mig. Jag tjänar mindre men får mat och boende gratis. Problemet då är att jag måste betala hyra för lägenheten 1 månad till och då kommer nästan hela min lön gå till det och de känns lite surt. Och jobbigt att säga upp den redan då hyresvärdarna har börjat försöka få kontakt och prata. Klarar inte riktigt av de nu då jag inte vet hur länge jag blir kvar.
Har ju sagt att jag skall ge det till 11 dec när jag bott här en månad, hade jag inget jobb då skulle jag flytta hem. Kanske att man kan se vad som händer med Top Temp tills dess, och kan dom inte ge mig en heltid då så kanske jag skall ta praktikantjobbet. Eller vad tycker ni? Avskyr att ha sådan beslutsångest. Och sen avskyr jag också att ge upp och tycker inte om känslan av att jag kanske kommer göra de...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0