Livet efter Oslo

Nu har de snart gått en månad sedan jag flyttade tillbaka till ön och jag börjar så smått komma iordning i min nya bostad. Och kan faktiskt säga att jag ångrar verkligen itne att jag flyttade tillbaka.
Men än så länge har man ju inte fårr något jobb och då gäller de att fylla dagarna med något annat, som t ex plugga matte C med Jeili. Men ingen kan påstå att vi har tråkigt, blir många glada skratt, så vi ska nog klara oss igen de återstående 9 veckorna av kursen också. Sen så pluggar man ju en del själv. Är snart klar med datakörkortet, endast två prov kvar. Och så har man blivit antagen till två distanskurser i vår; affärsengelska och Photoshop. Ser verkligen fram emot båda två.
Sen har man hunnit med att se några hockey matchen och fler blir de. Verkligen något som jag saknade i Oslo.
Och sen har man ju fått en extra att föda några dagar i veckan, men de är väldigt trevligt med sällskap. Och god mat blir de, eller hur?!
Ja vad gör man mer, jo självklart söker man jobb och så umgås man ännumer med vänner. Var hos Sara och Leo i Levide igår och de blev pizzakväll. Riktigt kul att vi kan umgås igen. Och Leo börjar bli så stor, snart dags för 2 års kalas. Och nu har han lärt sig säga Hanna, så fort han ser mig så börjar de och igår när han skulle sova hörde jag hur han låg och ropade efter mig. Då kan jag säga att hjärtat smälter. Han är ju så enormt söt!
Så nu är de bara att hoppas att våren fortsätter med många trevliga kväller med vänner, plugg, forthoppningsvis snart ett jobb och kanske börja träna klokt. Får väl se vad vi hittar på. Och några resor ska man självklart hinna med. Blir Oskarshamn med Sara, Leo och saras mamma, då blir de shopping på Ikea, utgång och hockey. Sedan åker jag och Johan och hälser på Anna i Linköping i februari. Och sedan kanske de hinns med en vecka utomlands med Josefine med lite tur. Malta kanske?!
Så förhoppningsvis har jag en toppen vår att se fram emot. Men kom ihåg att jag tänker på er i Oslo och saknar er! Och ses  vi inte innan så ses vi 17 maj! Då blir de fest i Oslo, de kan jag lova:D

Kommentarer
Postat av: Daniela

vad roligt att du trivs hemma på ön, här i oslo är det dagen efter vår inflyttningsfest. Jag har supit bort mina nycklar, det är skikkligt irriterande! men men, dom återfinns så snart folket börjar vakna hoppas jag:) du får ha det fint vännen! puss

2008-01-20 @ 10:52:14
URL: http://danielaland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0