Berlin

Då var helgen över. Åkte till Berlin i fredags och fick ett varmt välkomnande av Svenja och hennes familj. Lördagen ägnade vid åt sightseeing. Har vart runt och sett en massa.
Såg de resterande 1,3 km av Berlinmuren, "den flytande tidens klocka", minneskyrkan, Brandenburger Tor, Riksdagshuset och mycket annat.
    Jag trodde iaf att muren var tjockare än så här..
                                     
  Här runt gick muren och hela muren är fortfarande utmärkt i marken hur den gick.
  I kupolen i Riksdagshuset och Brandenburger Tor

 Monument för minnet av judarna som dog i andra världskriget.

   "Den flytande tidens klocka" och ett monument som står på shoppinggatan.

På kvällen kom en av Svenjas vänninor över och vi spelade olika sällskapsspel. Jag lyckades vinna i Deutschlandreise (och jag som kan typ 7 städer i tyskland) och i ett nytt korspel jag aldrig har gjort förut! Lite förvånad över min framgång.
I söndags var de lite shopping och sedan såg vi en film innan de var dags att åka till flyget.
Har varit en trevlig helg, men jag är glad över att vara hemma igen.


Kommentarer
Postat av: Båten

Halloj.. låter riktigt soft.. vem är vännen? barndomsvän lr? imorn blir d hockey... :D kram

2008-01-10 @ 11:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0