Arg dam på telefon

Jobbar man med att svara i telefon nästan hela dagarna får man räkna med att de finns en del som är lite arga. Men de har varit lugnt med de fram tills igår. Då ringde en dam från Stockholm och ville nog inget annat än att skälla på någon. Så då är de bara att låta dom hållas och sen lite fint försöka förklara för dom.
Iaf Stockholms damen var irriterad över att hennes bekanta som precis har flyttat hem från Florida och funderar på att köpa hus på Gotland, inte var nöjda med färjan. De var ju nämligen så att dom hade inte informerat dom om att man kan boka annat än ekonomiplats och personalen på DG när dom bokade hade inte frågat om dom ville ha andra platser. Dom hade nästan fått hjärtattack av att sitta i restaurangtorget och matmenyn har dom inte ändrat på flera år. Och de var ju inget jämfört med Finlandsfärjan. Men hallå, vad fan tror dom. Finlandsfärjan och DG har ju inte riktigt samma mål. Och om man aldrig har åkt båten till Gotland kan man ju nämna de när man bokar. Personalen på DG sitter och bokar hela dagarna så man kan ju faktiskt ta lite ansvar själv. Men de ville tanten inte riktigt förstå. Om de nu inte hade vart för att man inte får de på jobbet, hade jag mer än gärna sagt precis vad jag tyckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0