Tjejkväll

Efter en lång arbetsvecka var de igår kväll dags för tjejkväl med Lisa, som jag bor hos nu och 3 av hennes vänninor. De var två svenskor, två norskor och en amerikanska. En salig blandning av svenska, norska, engelska och tro de eller ej, spanska. Satt först hemma i Lisas lägenhet och drack några cosmopolitans. Och så mycket som kan hända när man ska blanda drinkar. Lisa missförstod sin vännina som undrade om hon hade något att göra cosmopolitans i och tog fram en mixer, haha. Slöt med att dom fick blanda cosmos i en termos.. Jaja, de funkade ju iaf. Blev ju ett gott skratt för alla. Mycket roligt som hände och vi hade faktiskt riktigt trevligt.
Sedan skulle Lisa och en av hennes kompisar vidare ut och drog med mig.
Vi kom till en raggaton fest på Cliche, kom in trots 20-års gräns. Detta land har ju 20-års gräns på sprit, så då kommer man inte in på krogarna heller:(, lite surt. Men men, igår hade man tur.
Dansade som galningar, deras en bekant spillde rödvin av allt, över hela min jacka. Så in på toa och dränkte jackan i vatten för att försöka rädda den, vilket resulterade i att jag fick gå och bära på en våt jacka hela kvällen, haha.
När vi sedan skulle hem så skulle jag åka ensam hem till lägenheten, fick åka taxi vilket jag endast gjort ett fåtal gånger i mitt liv och aldrig ensam. Lite läskigt när man liksom int riktigt vet om dom kör rätt eller inte, men de gick faktiskt bra och jag insåg att jag faktiskt kände igen mig lite, de är bra.
Var en rolig kväll och nästa helg blir de kräftskiva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0