Sightseeing av en fransman, pinsamt

Dagen började med en shopping runda med kusinen. Blev dock en billig sådan, då jag faktiskt lyckades hålla mig ifrån att köpa något, stolt!
På kvällen var jag och Julia på sightseeing. Pierre Loic, en av fransmännen som bor i min lägenhet var våran guide. Efter att han har fått reda på att jag fortfarande inte har sett en massa ställen här i Oslo så bestämde han sig för att visa mig. Så vi tog bilen upp till Holmenkollen,som ligger på den västra sidan och vi fick se den stora backhoppningsbacken. Sedan körde vi till den sydöstra sidan och han visade oss sin hemliga plats på Ekeberg. Men då vi nu vet om hans hemliga plats, och tro de elelr ej, faktiskt hittar tillbaka dit, så måste han nu döda oss.... Haha, ja så kan de gå ibland.
Det var faktiskt jätte trevligt och kul att få se lite mer av Oslo. Och så har vi också fått reda på fler ställen som vi måste besöka. Så när jag kommer tillbaka från Gotland så ska vi upp på taket på Radisson och vi ska åka med båtarna till öarna runt Oslo, vi ska gå och se bio i Colosseum 1 och sen så ska jag lära mig att åka skidor... Lär ju bli en intressant och fullspäckad höst de här. 
 Våran guide

 Backhoppningsbacken





 Utsikten

Kvällen avslutades med att jag och Julia delade på flaskan med vin som jag fick i flyttpresent av Kristian. Och sedan blev de att sotta och dricka vin med Pierlo och prata om allt möjligt. Jätte trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0