Shopping, hyra, lägenhet och sällskap

Idag efter jobbet tog jag en liten snabb sväng på stan. Går ju förbi shoppinggatan nu varje dag hem från jobbet är farligt de.... Tänkte vara generös mot mig själv och köpa en plånbok som jag hittade som kostade 395 nok, dyrt. Men när jag kom till kassan så visade de sig att den bara kostade 175 nok. Vilken tur man kan ha ibland.

Har fått reda på idag att hyran för mig här blir 200 nok dyrare per månad än för den som hade rummet förr och då var dom bara fyra som delade på hyran och nu är vi fem. Nog för att jag inte är den bäste på matte, men jag har iaf tillräckligt bra betyg för att veta att de verkar lite konstigt. Men men.. har ifrågasatt så får se vad som händer.

Fick reda på idag att jag troligtvis har en lägenhet i Visby från 1 januari!:D Så otroligt skönt. Men ska inte ta ut något i förskott, har jag gjort allt för ofta den här hösten oh hittills har de inte gått något vidare då.....

Julia bestämde sig ikväll. Kl. 21.25 torsdagkväll så är jag inte längre ensam i den stora staden! Julia flyttar hit och jobbar några månader. Ska bli så skönt att ha någon att prata med igen. Mamma och pappas telefonräkning lär ju vara rätt så dyr tyvärr.... Men vad gör man... Är man efterlängtad så är man... Haha.. Nej, men de är ju kul att någon fortfarande hör av sig liksom. Saknar er mamma och pappa och dig med Kalle. Hoppas du trivs bättre i skolan nu.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig, ska upp klockan 06.10, hmm. Hoppas jag kan sova ikväll bara, är så lättad över att äntligen få sällskap. Ska ju snart åka hem och träffa alla, om nu någon är intresserad....
Jaja, sov gott!

Kommentarer
Postat av: Fam Karlsson

Vi längtar också efter dej och är så glada att du äntligen har kommit till ro i en lägenhet. Vi är även glada för att du snart får sällskap av Julia och senare kusin Cajsa. Men skärp er kompisar komihåg och höra av er det har ni igen den dan ni själva är i samma situation som Hanna.
Lycka till gumman, du är välkomen när du än kommer hem. Siri letar efter dej. Pussar och kramar till Hanna. Till Lisa : vi vet inte hur vi skall kunna tacka dej, du är en klippa och en STOR räddare i nöden. Puss och kram från Rune och Vivi Karlsson Smiss Kröken Hejde

2007-09-04 @ 22:55:33
Postat av: Kerille

saknar kalle? Har du rökt på?

2007-09-09 @ 13:28:48
URL: http://www.kerille.blogg.se
Postat av: Hanna

Man skulle kunna tro de, men så är ite fallet, haha... Han är itne så farlig när man aldrig träffar honom;)

2007-09-09 @ 17:36:40
URL: http://neakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0