Filmkväll

Igår efter jobbet gick jag och mötte Julia och vi var och handlade lite billig frukt, tro de eller ej men de finns att få tag i här. Sedan gick vi hem till min lägenhet och åt mat och sedan blev de en lugn filmkväll med chips och läsk som vi ansåg att vi hade förtjänat efter en veckas hårt arbete. Vi såg den relativt nya filmen "Knocked up", en komedi som faktiskt var helt okej.
Julia jobbar ju även lördagar så de blir väl ett besök dit idag för en kopp varm sjokolade med krem. Med lite tur får man sällskap av Lisa och Pierlo.
Ikväll är vi bjudna att följa med och se Frankrike - England spela rugby. Får se hur de blir, rugby är inte riktigt min sport, men kanske följer med för sällskapets skull. Känner väl att jag egentligen borde vila, då ryggen börjar säga ifrån rejält, :( Måste ju vara pigg när lillebror kommer nästa vecka:D
Men först blir de att plugga lite, är ju bara två veckor tills jag ska skriva högskoleprovet. KOmmer nog inte att gå bra, och som någon sa till mig, "varför betala för att bli dumförklarad, de blir jag iaf". Får väl se om de var värt 350 kronor, haha. Jaja, blir vl en upplevelse iaf.

Några nya ord till mitt norsklexikon:
spørre - fråga
papir - papper
syltetøy - sylt
anbefalla - föreslå
leilighet - lägenhet
synes - tycka
rart
mye - mycket
eske - låda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0