En händelsefull helg

I fredags skulle jag bara ta de lugnt och Julia jobbade så de slöt med att jag satt och höll henne sällskap i över 2 timmar. Så skönt att bara sitta där och tänka, och bara ta de lugnt.
I lördags förmiddag satt jag hemma och pluggade och sedan var jag och hämtade upp Julia när hon lsutade jobba vid kl 17. Sedan drog vi direkt vidare bort på Grünnerlokka, till Fabrikken och mötte upp Pierlo och hans vänner. De var ölfestival och ölfantaster som vi är, eller inte... så var de bara att ta sig fram till baren och beställa in kvällens första öl. Efter några händelserika timmar bar de av till en irländsk pub för att se Frankrike möta Nya Zeeland i rugby. Och vi som aldrig har sett rugby förut förstod ju inte så mycket, pch jag tyckte iaf att de var en rätt värdelös sport. Men men var bara att försöka se intresserad ut...
Sedan gick vi tillbaka till ölfestivalen som unde rtiden vi var borta hade förvandlats till en ungdomsfest med fylla. De skulle egentligen  ha vart öppet till klockan 3 men då ölen tog slut, (smått pinsamt) strax efter 24 så var de bara att stänga till och vi började då att dra oss hemåt. Julia gick hem då jag sa att jag bara skulle hem och sova. Men de gick itne riktigt som planerat, men de är ju som vanligt i den här stan. Jag, Angelique och Lisa hade skojat lite med fransmännen i torsdags och nu skulle dom tydligen ta sin hämnd genom att tvinga mig att spela "le gros poulée" i mitt rum. Så de var inte mycket att göra och inte förrens kl. 3 blev jag av med dom. Så jobbiga, ska bli skönt när dom åker i morgon.
Igår blev de en lång sovmorgon till 11 och sedan upp och äta frukost. Strax efter 12 kom Julia och jag lagade en väldigt avancerad lunch till henne, snabbmakaroner och stekt falukorv. Mätta bar de sedan av mot Vippetangen. Dör ifrån, efter lite problem med biljetterna, hmmm... så tog vi båten som går mellan dom sex öarna som ligger söder om Oslo. Men då vi tyckte så mycket om att åka båt, gick vi bara av på en ö, Lindøya. Där gick vi runt en timme och åt vår medtagna fika:) Sedan åkte vi vidare tillbaka. Riktigt härlig båttur och vi hade så enormt tur med vädret. Sedan gick vi tillbaka till min lägenhet och lagade någon sorts potatisgratäng, mitt egete recept, stolt:P
Vi satte oss bekvämt på golvet framför min dator och såg på min nyinköpta film "Step up". Verkligen värd att se, jätte bra och även lite sorglig ibland;)
Idag efter jobbet var jag och Julia på en shoppingrunda. Efter att först ha ätit min medtagna middag, (tredje gången på två dagar nu) drog vi runt bland affärerna, dock lite smått förvirrade som vanligt. 4 timmar senare, lite fattigare och med enormt ont i fötterna anlände jag hem runt 22. Nu ska jag snart gå och lägga mig och sova, imorrn är de jobb igen. Men först den vanliga pratstunden med pappa på väg till jobbet, jätte kul att de finns någon som hör av sig iaf.
Sov gott!



 Havet

 Båten vi åkte med



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0