Dåligt vann, snäll byggarbetare, chokladprovning, fotboll & skräpkastning

Idag har varit en händelsefull dag. Började med att jag kom till jobbet och de första jag får höra är att man inte ska dricka kranvattnet i hela Oslo för att de har blivit förgiftat av parasiter. Jaja, har aldrig sett de säljas så mycket vatten på en dag...
Sen har vi en svensk byggarbetare som är stammis på Gastro. Han är inne två gånger per dag och vi börjar nu få in rutinen på vad han vill ha. Han åker hem över helgerna då han bor i västra Sverige och bara har 3 timmars bilfärd. Han har nu erbjudit sig att köpa med sig mat från Sverige till mig och Emma om vi behöver de. Borde finnas fler sånna snälla människor som ställer upp för andra.
Idag fick vi prova en massa ny choklad som vi ska ha i affæren. Jag och EMma var vældigt nøjda. Sjukt god choklad! Vad sæger man, ibland ælskar jag mitt jobb;)
Planen var att ta en lugn hemma kväll och förbereda för att brodern kommer. Men så blev de ikke. Blev istället att gå till en uteservering med Julia och kusinen och se på fotboll. Tyvärr så blev de ju bara oavgjort och pga av statyer, pelare och människor såg man ju inte så stora delar av matchen.
Kvällen avslutades med hembakade scones och sedan en mindre kriminell handlig.... Har rensat ut en massa möbler i vardagsrummet och nu var de dags att bli av med de. Dom håkker på och bygger utanför huset och har då ställt upp en stor container och den var enormt bra att slänga skräp i:P


Kommentarer
Postat av: Johan

Jaha och du tror att vem som helst får kasta skräp där?...Haha! själv har man då vart sjuk och sen jobbat som ett svin i förra veckan! huu varför utsätta sig för sånt?..
när man kan slappa i soffan!
och då har inte träningarna börjat ännu...oj oj oj! tur att jag sprang nästan 6km idag då! hoppas du har bättre förstånd än jag! hoppas allt e bra med dig! Min Idol!
puss o kram

2007-10-22 @ 17:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0