Besøk, ovæntad sovmorgon och skada

Den hær veckan har Sara och Leo varit på besøk. Vart en jætte mysig vecka. Har gått en hel del och vissa har fått lite skoskav. Vi har varit  och sett på slottet, Aker brygge, shoppat lite och Sara och Leo har varit  i lekparken vid Vigelandsparken.
Ikvæll børjar andra resan hem. Dagen kunde dick ha børjat bættre. Vaknar och tycker de ær konstigt att klockan inte ringt æn. SLår på mobilen och de visar sig att klockan ær 7.25 och jag børjar jobba 7.30! Smått panik, men jag har fock aldrig kommit så snabbt till jobbet. Synd bara att de var den enda dagen på 2 månader som Ann-Christine inte børjade tidigt. Så de blev en taxiresa till jobbet idag. Kostade dock bara 87 nok, då taxichaufføren hørde mitt samtal med pappa i bilen om att jag var førsenad. Så han stængde av taxametern i korsningen innan jobbet.
Sedan blev de en stressig morgon och så tyckte man ju att de skulle vara nog, men icke. Skulle øppna en matkartong och lyckas skæra mig rætt øver hela tummen med en tapetseringskniv. Værldens sår och cefen ringdes in och sedan blev de en svæng till legesvakten. En timme senare och med fyra stygn i tummen kom man tillbaka till jobbet. Då lækaren inte var riktigt sæker på om min stelkrampsspruta fortfarande høll, så fick jag en påfyllning. Tack før den, som om de inte ræckte med sprutor.
Så nu får vi se hur de går på hemresan med all packning. Sara har lovat att jag ska få køra barnvagnen och hon tar all packning....
Sedan ska man ju hjælpa Josefin att flytta till Oslo på søndag. Men nu blir de kanske lite svårt. Men de ska nog løsa sig.
Jaja, får se hur de går att jobba næsta vecka. Lækaren snackade om två veckors sjukskrivning.... 

 Leo framför slottet

 Sara o Leo vid Aker Brygge

 Leo testar Pierlos skidpjäxor

Kommentarer
Postat av: Daniela

hu vad hemskt med tummen! men skoj att ni kommer till gotland:D och snart får ni sällskap av fler förvirrade gotlänningar i oslo:)

2007-10-25 @ 13:58:30
URL: http://danielaland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0