Personalfest, Gastro delikatesse

Igår gick den av stapeln, årets personalfest för alla anställda på Gastro i Oslo. Och kvällen bjöd på god mat, trevligt sällskap och många skratt.
Slutade jobba igår kl. 17 och sedan bar de fort av hemåt och jag slängde mig in i duschen och sen var de iväg igen. På väg upp till Majorstuen där vi skulle träffas, ringer butikschefens sambo till mig och ber mig att komma och ta en öl med dom på en närliggande pub då de ännu är 20 minuter kvar tills vi ska träffas.
Sedan mötte vi de andra utanför Fromagerie, där de visade sig att vi skulle äta mat. Blev en kväll full av olika viner, oliver, olika ostar, skinka för 1500 kronor kilot och en delikat efterrätt.
Efter middagen bar de av till en närliggande klubb, Havanna social club. Kvällen blev full av salsa, häftig musik och drinkar. Strax efter ett gick vi hem till Øivind på efterfest. Hade faktiskt riktigt trevligt och jag var inte hemma förrens strax efter fyra. Men de var verkligen en kempe koslig kväll.

Citat från kvällen:
"De blir kallt när ni går ut och röker, så om ni kunde låta bli..." Øivind uttrycker vad han tycker om att folk går in och ut genom dörren som vi satt precis bredvid för att röka. De roliga med detta var att han var den som satt längst bort ifrån dörren, hmm...

"Gotland tillhör Danmark, eller hur?" Ola som roar sig med att konstant påpeka att jag kommer från Danmark..

"Det som ligger klockan nio på tallriken är... Det är den som ligger till vänster på tallriken." Conrad ska beskriva vad de är vi ska äta och försöker få alla att se på samma del av tallriken. Hans sambo är snabb att tillägga att alla vet vart klockan nio är på tallriken.

"Släpp och låt mig göra" Ola försöker att vrida sin tallrik rätt, men de går inte lika snabbt som jag har hoppats, så jag försökte bara hjälpa till ;)

"Varför får du alltid skulden för allt?" Christina frågar Emma efter att hon slagit glasfoten i tallriken då vi skulle skåla. Ann Kristin är snabb att svara: "De är alltid hon som gör de". Hon har så himla rätt, haha..

"De är vi som har stekt brödet" Ann Kristin och jag är enormt stolta över att vi har stekt brödet som vi åt.

"Nytt glas. Första man till bunn." Christina vill att vi ska dricka upp innan dom dukar av glasen. Effektiv metod:D

"Blondiner gör män dummare" Axel har ett återkommande skämt om blondinerna har sitter mellan och jag delar med mig av en tidningsartikel jag läst.

"De är inte så lätt att vara så het" Jag ställde mig tidigare under dagen på jobbet vid ugnen och klagar på att de är så varmt. Ann Kristin frågar om de är het och jag förklarade problemer, haha

"Emmas 100 frågor" Emma kör sina vanliga frågor. Kan folk aldrig få köpa bröd utan att bli utfrågad?!

"Vi går i mitten, då är vi g-punkten, den har jag hört mycket om" En hemlig arbetskamrat till mig uttrycker en tanke på vägen till klubben. Var efter ett antal glas öl och vin.

    

Kommentarer
Postat av: sofia

låter som en kul kväll :) får vi se dig hos oss snart? ha de, puss!

2007-11-25 @ 22:51:10
URL: http://worldofsoso.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan man inte få se lite bilder från ditt jobb? :P

2007-11-26 @ 10:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0